sreda, 18. november 2009

MATRARIJA S KREŠO

Kalčki vrtne kreše so izrazito ostrega, aromatičnega okusa. Vsebujejo veliko kalcija in fosforja, ter vitamine A, B1, B2 in zelo veliko vitamina C. So odličen antibiotik. Imajo diuretično delovanje in čistijo kri. Učinkujejo proti slabokrvnosti, bronhitisu in revmatizmu. Delujejo kot antidot nikotinu.

Priprava

Pred uporabo seme operemo. Namakanjem pred kaljenjem ni potrebno. Po začetnem spiranju samo še rosimo. Primerna kalilna temperatura je sobna temperatura. Čas kaljenje je 5-7 dni.

Posebnost kalčkov kreše je, da pri kaljenju izločajo veliko sluzi, zato je pomembno da ne uporabimo preveč semena, da se med nabrekanjem ne zaduši.

Do tukaj vse lepo in prav. Zdaj pa se začne veselje:

Na ovitku piše, da se kalčki sluzijo in da jih je potrebno po začetnem spiranju samo še rositi. Toda, glej ga zlomka to sluzenje izgleda tako, da semena naredijo v trenutku takšen gost gel, ki povzroči, da voda nikakor ne odteka skozi luknjice. Pa to še ni vse. Nikjer te ne opozorijo, da ti kalčki grozno smrdijo.

In tukaj sem obupala. Vrgla vse skupaj v smeti in ubrala drugo taktiko.

Posejala sem jih na krožnik. Najprej sem namočila več plasti papirnate sarvietke, jo poravnala po krožniku in nanjo posejala kalčke. Krožnik sem postavila na okensko polico in skrbela, da je bila sarvietka ves čas vlažna. Po dveh dneh so kalčki pognali.




Ko so bile rastlinice že tiliko velike, da so razvile nekaj lističev sem jih porezala in jih primešala okusnemu sadnemu napitku iz hrušk in banane.

Okusno in zdravo.
Print Friendly and PDF

2 komentarja:

  1. Jojoj, ta navodila na vrečkah so nekaj obupnega!
    Takoo zavajajo.
    Jaz kreše ne nakaljujem, zaradi sluzi in ker potem smrdi cela kuhinja.
    Čestitam, ubrala si pravo pot!
    Pozdravček iz Gorenjske.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ponekod prodajajo glinene ježke, prav v ta namen (kaljenje kreše).

    OdgovoriIzbriši