petek, 15. junij 2012

PALAČINKANJE

Ob vsakodnevnem razmišljanju kaj pripraviti za večerjo, smo se včeraj spomnili na palačinke. Tiste polnjene s skuto in pečene v pečici - gratinirane.

A ste vedeli, da:
  • pri palačinkah poznamo nekoliko debeljše (fr. pannequets), kakršne pripravljajo naše mame in babice; pogosto so pripravljene z beljakovim snegom; Druga vrsta so nekoliko manjše in kot dih tanke palačinke (fr. crêpes), ki prihajajo iz francoske Bretanje, in so vse popularnejše tudi pri nas.
  • so palačinke so v Slovenijo prišle iz Madžarske in Avstrije. Z leti smo tudi pri nas prišli do avtentičnih različic, kakor so ljubljanske skutine palačinke, ki so jih v ljubljanskih družinah zlasti ob petkih uživali poleg fižolove juhe s testeninsko zakuho.
  • poznamo kar nekaj različic gratiniranih palačink in sicer z bananami, naribanimi jabolki ali vkuhanimi breskvami, ter pikantne različice: koprove palačinke s skuto; gratinirane palačinke s krompirjevim nadevom s skuto in špinačo; gratinirane palačinke s skuto in beluši; gratinirane palačinke z gobjim in skutinim nadevom; gratinirane skutine palačinke s špinačo; gratinirane slane skutine palačinke; kuhan palačinkin zvitek s skuto ipd
  • si palačinke lastijo Avstrijci, Čehi, Francozi in Madžari

GRATINIRANE PALAČINKE S SKUTO IN JABOLKI

Sestavine:
  • 1 l mleka
  • 2 jajci
  • ščepec soli
  • moka
nadev:
  • 2 naribani jaboki
  • 1/2 kg skute
  • 2 žlici kisle smetane
  • cimet
  • sladkor po okusu
preliv:
  • 2 dcl tekoče kisle smetane
  • 1 jajce


Akcija je stekla takoj. Iz zgornjih sestavine sem brž zmešala maso za palačinke in  medtem, ko sem si izpirala tekaški "švic" in odhitela v trgovino, je Jernej spekel gooooro palačink. Odlične palačinke je spekel. Takšne fajn tanke in skoraj brez maščobe.


Sama sem se brž lotila priprave nadeva in polnjenja palačink. Ja, pa pečico sem vklopila, da se je fino segrela.



Polnjene palačinke sem zložila v rahlo namaščen pekač in jih prelila z mešanico razžvrkljanega jajca in smetane.


Ponev sem postavila v pečico in palačinke pekla približno 20 minut.



Fajn bi bilo, če bi počakali, da se palačinke nekoliko ohladijo, a mi smo kar takoj navalili.
Print Friendly and PDF

1 komentar:

  1. Njaaammmm... to je res dobro. Tudi jaz bi nekaj takega čimprej rada nardila... samo še nekoga, ki mi bo naredil palačinke, dobim...
    zelo rada jih delam, vendar se človek naaaveeeliičaaa... dobro, da moji pojedo vsak največ tri, ponavadi z nutello, kar tako.

    OdgovoriIzbriši