torek, 26. marec 2013

ZAZELENJENE RASTLINICE

Takole je pisalo zadnjič v komentarju: Jaz pustim rasti, da se razvije listek oz. prvih par listkov. Ali je to prav?

Pa sem pobrskala po literaturi in našla med drugim tole o zazelenelih rastlinicah:

V kalilniku lahko kalimo skoraj vsa semena, a je najprimernejši za semena križnic (brokoli, zelje, cvetača, kolerabica, rukola, redkvica), ki jim vrtoglavo kaljenje v kozarcu ne dene dobro. Prijetno je namreč, če smena križnic vzgojimo v urejeno zelenje s po dvema kličnima listoma, ki ga samo poberemo s kalilnega pladnja in damo neposredno na salato. Kaljenje v kalilniku je primrno za večino stročnic, le da jih z izjemo detelje in lucerne ne zazelenimo. Posebno fižol, ki med kaljenjem potrebuje nekoliko več zraka kot druga semena se v kalilniku počuti zelo dobro.
 
Namočena semena razporedimo po pladnju v eni plasti, ter jih speremo z vodo. Nato kalilnik pustimo nekje, kjer ima kaleči drobir mir, na primer na kuhinjskem pultu. Svetloba mu sedaj še ni potrebna. Semena običajno spiramo z vodo dvakrat dnevno. Ko semena skalijo in se pokažeta klična lista, damo kalilnik na svetlejše mesto, da kalčki ozelenijo, pri križnicah pa se tudi izostri okus.
Nakaljena semena oziroma rastlinice pojemo ali shranimo približno pet dni po setvi. V zaprti posodi jih zelo uspešno za nekaj dni shranimo v hladilniku. V posodo jih dano najmanj osem ur po zadnjem spiranju, da se zaradi presežka vode ne razvije plesen.
 
Lucerne in detelje kalimo ali pa zazelenimo. Semena kalijo izredno hitro in že po treh oz. štirih dneh jih preselimo v dva ali pa triliterski kozarec, ker je gneča v izhodiščnem kozarcu odločno prevelika. Tudi večji kozarec je po dveh ali treh dneh zaradi bujnosti premajhen, zato raslinice, ki so sedaj že kar razvite, a odvisno od lege posode deloma ali pa nič zazelenjene, razporedimo po pladnju in jih pokrijemo. Pusimo jih dan ali dva in v tem času se razvije obsežna zelenina. Zazelenjene rastlinice jemo surove v vseh mogočih solatah, uporabimo jih kot podlago za drugo jed in nato vse skupaj pojemo, ali pa iz zmletih pripravimo okusen namaz. Lahko jih tudi skuhamo ali pa prepražimo.














 
Print Friendly and PDF

9 komentarjev:

  1. Vanja, hvala za vse informacije o kalčkanju, vsaka novička mi pomaga pri nadaljnjem gojenju in seveda ... uživanju.

    OdgovoriIzbriši
  2. O super! Tale blog je res zakladnica dobrih idej. Predvsem mi je všeč, ker so opisi tako natančni, da se tudi popolni začetnik znajde in razume kako in kaj. Sama sicer letos kalilnika zaradi prostorske stiske še nimam, se pa pridno izobražujem za naslednjo zimo. Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  3. Z veseljem postrežem s svežimi in novimi informacijami in se pri tem še sama kaj naučim - saj veste - učimo se vse življenje!
    Fajn kalčkajte še naprej - letos bomo očitno še dolgo vrtnarili na okenski polici.

    OdgovoriIzbriši
  4. Čau,
    jaz že kar zelo redno kalčkam in čeprav sem mislila, da bom za letos sezono že zaključila, me je vreme totalno negativno presenetilo in se že pripravlja nova runda. Imam pa eno težavico, in sicer imam 2 tista manjša kalilnika skoraj štirikotne oblike, ki sta sicer kar pridna, ampak mrežico za drobna semena sem dobila samo v enem, iz enega jo je očitno nekdo že prej sunil. Pa me zanima - kje se da te mrežice kupiti? V naši Kalii nič ne vedo :(
    Lp, Kitty

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jao, jao, tega pa tudi jaz ne vem. Mogoče boš pa tukaj dobila kakšno uporabno informacijo: http://zivetipreprosto.blogspot.com

      LP, Vanja

      Izbriši
  5. Hvala :) Na čem pa potem kališ drobna semena, če jih hočeš več hkrati? Ali pa skozi tvoj kalilnik ne padajo?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz kar vsa semena kalim v istem kalilniku. Samo moj kalilnik je takšen, ki ima narebreno dno, odtok pa samo en.

      Izbriši
  6. Zelo poučno.Hvala!
    Jelka

    OdgovoriIzbriši