ponedeljek, 8. april 2013

VELIKA NOČ PO VELIKI NOČI

Ja saj vem, da je bila prejšnji vikend velika noč, da je takrat v kuhinjah prijetno dišalo in da se je potem na veeeeliko jedlo razno razne praznične dobrote. V naši kuhinji je bilo prejšnji vikend mirno, tiho in hladno, kot redkokdaj. Potepali smo se vsak po svoje. 

Oooo, pa smo ta vikend nadoknadili. Dišalo je po svežem kruhu, pinci, ter po orehovi in skutini potici. Ostalo nam je še malo divjih dalmatinskih špargljev, pa smo si pripravili slastno po-velikonočno večerjo.

Zjutraj sem se najprej lotila peke domačega kruhka in pince, nadaljevala s pranjem in obešanjem perila, pomivanjem posode po kosilu, ter peke potice. No, seveda pa tudi tek ni izostal. Medtem, ko je testo za potico pridno vzhajalo, sem se nekoliko prezračila in se na kratko raztekla. To je pasalo.

PINCA

Sestavine:
  • 600 g gladke moke
  • 2 dag svežega kvasa
  • 1 jajca
  • 1 rumenjak
  • 2 dcl mlačnega mleka
  • 0.5 dcl kisle smetane
  • 5 dag rozin
  • 10 dag sladkorja
  • 1 vanili sladkor
  • 4 dag kokosovega masla
  • malo orehovega likerja

  • rumenjak za premaz
Najprej sem v skledo presejala moko, vanjo naredila jamico, noter nadrobila kvas, ga posula z žličko sladkorja, ter jamico prelila z vročo vodo.
Ko je kvasec kipnil, sem dodala vse ostale sestavine, ter zmiksala gladko testo, ki je nato vzhajalo cca. 2 uri.
Za tem sem testo ročno pregnetla, oblikovala hlebec, ter ga premazala z rumenjakom in zarezala, v obliki križa. Hlebček sem pokrila s krpo, vklopila pečico na 250 stopinj, ter počakala dobrih 20 min. da se je segrela.

Vzhajani hlebček sem postavila v pečico in spekla. Prvih 15 minut sem pekla na 250-tih stopinjah, nato pa sem temperaturo zmanjšala na 200 stopinj in pekla še cca. 30 minut. Pečeno pinco sem postavila na rešetko, da se je ohladila. Tisti bolj sladkosnedi pa lahko pečeno pinco premažete še z maslom in posujete s sladkorjem v prahu. Takšna bi v originalu tudi morala biti, a mi se tem dodatnim kalorijam ponavadi odpovemo.








Print Friendly and PDF

5 komentarjev:

  1. Tole je pa res prijetno dišalo.Včeraj spekla po vašem receptu mešani polnozrnati kruh z orehi.Dišalo tudi pri nas-odličen.
    Jelka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vau super! Tudi jaz zelo, zelo rada pečem kruh. Prijetno peko še naprej!

      Izbriši
  2. Nedelja po Velikonoči se imenuje Bela nedelja in tudi za to nedeljo se pripravi ravno take jedi kot za Veliko noč, le da jih ne nesemo k blagoslovu. Sicer pa smisel Velike noči no v jedeh temveč v Jezusovem vstajenju od mrtvih, z jedmi samo obogatimo praznovanje. O

    OdgovoriIzbriši