torek, 9. januar 2018

SLASTNI SEGEDIN GOLAŽ

Segedin golaž je legendarna jed iz madžarske kuhinje, pri kateri v eni posodi združimo svinjsko vratovino ali pleče, kislo zelje in sesekljano čebulo, počasi praženo skoraj do karameliziranja. Zapovedane začimbe so mleta rdeča paprika, poper in česen, lahko pa še kumina ali/in brinove jagode.

Pravijo, da segedin golaž pravzaprav sploh ni golaž. Po legendi je József Székely, znani madžarski gurman, novinar in pisatelj, vstopil v restavracijo tik pred zapiranjem. Natakar mu je povedal, da je vsega zmanjkalo, ostalo naj bi le še nekaj kuhanega mesa in kislega zelja. Székely je naročil naj pogrejejo vse skupaj.

Tudi pri nas zima ne more miniti brez te odlične jedi.

SEGEDIN GOLAŽ

Sestavine:

  • kislo zelje
  • svinjska vratovina ali pleče
  • ocvirki
  • čebula
  • česen
  • lovorjev list
  • mleta rdeča paprika
  • malo koncetrata paradižnikove mezge
  • malo kumine
  • kisla smetana


V večji posodi sem segrela ocvirke in dodala sesekljano čebulo, ter ko dobro prepražila. Meso sem narezala na enakomerne kockice in ga dodala prepraženi čebuli. Počasi sem ga pražila, da se je speklo z vseh strani. Nato sem ga potresla z rdečo papriko, prepražila in dodala zelje, ter po potrebi olje. Vse sem začinila s sesekljanim česnom, kumino in lovorjevim listom, pokrila in pustila da se kuha cca. eno uro.
Segedin je kuhan, ko sta zelje in meso popolnoma mehka.

Kot prilogo sem skuhala koruzne žgance, segedin, pa po želji okrasila s kislo smetano.

NORO DOBRO!



Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar